Утицај параметара додира точак-шина на динамичко понашање шинских возила
The influence of wheel-rail contact parameters on railway vehicle dynamic behaviour
Докторанд
Milković, Dragan D.Ментор
Simić, GoranЧланови комисије
Lučanin, VojkanPopović, Zdenka
Ognjanović, Milosav
Radosavljević, Aleksandar
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Ова докторска дисертација се бави истраживањем утицаја
параметара додира точак-шина на динамичко понашање шинских возила. У
раду су представљени параметри додира, као и њихов утицај на динамичке
проблеме као што су: пролазак кроз кривину, квалитет трчања и стабилност
кретања итд. Тежиште истраживања је стављено на идентификацију сила
које настају у интеракцији точак-шина, па је осим нумеричке анализе у
експерименталном делу рада развијен и систем за мерење вертикалних и
бочних сила у додиру точак-шина. Експериментална истраживања су
извршена при проласку воза кроз кривину релативно малог полупречника
од 214 m, јер је то ситуација када настају бочне силе вођења већег
интензитета. Осим сила, које су један од главних утицајних фактора
динамичког понашања и главни узрочник хабања, од интереса је и
одређивање угла налетања точка на шину и положаја тачке додира на шини,
која се налази у контакту са точком са непознатим профилом котрљања. У
складу са тим развијен је и систем за мерење ова два... параметра. Угао
налетања точка на шину показује способност осовинског склопа да се
радијално постави приликом проласка кроз кривину и такође утиче на
интензитет хабања контактног пара. Анализа је спроведена са реалним
профилима точкова и шина снимљеним на терену, а експериментална
мерења су упоређена са нумеричком анализом применом специјализованог
софтвера VAMPIRE.
This Dissertation represents the research on influence of wheel-rail
contact parameters on railway vehicle dynamic behaviour. In the Dissertation
contact parameters, as well as their influence on vehicle dynamic problems such
as: curving performance, ride quality and lateral stability are presented. In the
focus of this research was the identification of forces generated at the wheel-rail
contact. Therefore, in addition to numerical analysis, experimental research
included the development of a special measurement system for wheel-rail vertical
and lateral contact forces measurements. Experimental research was performed
during train curve negotiation trough a relatively sharp curve with radius of
214 m, since in such a situation high lateral forces usually appear. Besides the
forces, which highly influence the dynamical behaviour of the vehicles and
represent the main cause of wear, the wheel on the rail angle of attack is of the
interest. Accordingly, a system for measurement of this p...arameter was developed
also. Besides the angle of attack, this system enabled detection of the contact point
position on the rail, which is in contact with а wheel with an unknown profile.
Contact point position defines the ability of the wheelset radial steering during
curve negotiation and also affects wear intensity of the contact pair. Analyses were
performed using real wheel and rail profiles, measured on the test track and on the
test train. Experimental results were compared with numerical simulations using
specialized software VAMPIRE.
Факултет:
Универзитет у Београду, Машински факултетДатум одбране:
31-10-2012Пројекти:
- Одрживост и унапређење машинских система у енергетици и транспорту применом форензичког инжењерства, еко и робуст дизајна (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35006)
- Научно-технолошка подршка унапређењу безбедности специјалних друмских и шинских возила (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-35045)