Приказ основних података о дисертацији

Efekti integrisanog neuromišićnog vežbanja u nastavi fizičkog vaspitanja

dc.contributor.advisorBatez (Bigović), Maja
dc.contributor.otherĐorđić (Todorović), Višnja
dc.contributor.otherStojanović, Marko
dc.contributor.otherRadisavljević-Janić, Snežana
dc.creatorSindic, Marijana
dc.date.accessioned2023-10-04T14:01:10Z
dc.date.available2023-10-04T14:01:10Z
dc.date.issued2021-09-10
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija162212424619666.pdf?controlNumber=(BISIS)117848&fileName=162212424619666.pdf&id=17852&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=117848&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije16221242591734.pdf?controlNumber=(BISIS)117848&fileName=16221242591734.pdf&id=17853&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21744
dc.description.abstractЦиљ истраживања je испитивање ефеката примене осмонедељног интегрисаног неуромишићног вежбања на часу физичког васпитања код деце млађег школског узраста на моторичке вештине, физичку форму повезану са здрављем и функционалну покретљивост. Истраживање је започето у септембру 2019. године, а завршено је у децембру исте године. Узорак испитаника чинило је 137 ученика другог разреда основне школе „Прва војвођанска бригада“ из Новог Сада (72 девојчице и 65 дечака). Одељења су насумично подељена у две групе: два одељења чинила су експерименталну групу (N=60), а три одељења контролну групу (N=77). Експерименална група реализовала је експериментални програм два пута недељно у уводних ~15 минута часа физичког васпитања који се састојао од: динамичког загревања, основних вежби које су фокусиране на повећање мишићне експлозивности, снаге мишића доњих екстремитета и снаге мишића трупа и секундарних вежби које имају за циљ побољшање фундаменталних моторичких вештина. Контролнa група имала је традиционални час физичког васпитања, такође два пута недељно. Након уводних ~15 минута ученици експерименталне групе су реализовали идентичне активности као контролна група у главном и завршном делу часа. У циљу евалуације ефеката експерименталног и контролног програма, примењене су се следеће батерије тестова: за процену моторичких вештина Test of Gross Motor Development, за процену компоненти физичке форме повезане са здрављем Fitnessgram и за процену функционалне покретљивости Functional Movement System. У циљу утврђивања квантитативних ефеката експерименталног и контролног програма примењена је комбинована анализа варијансе за поновљена мерења. За праћење напретка групе као статистичка мера користила се величина ефекта. Резултати истраживања указали су на ефикасност интегрисаних неуромишићних вежби на часовима физичког васпитања. Након примењених програма, на основу добијених резултата уочиле су се веће промене код експерименталне групе у односу на контролну групу у појединим варијаблама моторичких вештина, физичке форме повезане са здрављем и функционалне покретљивости.sr
dc.description.abstractCilj istraživanja je ispitivanje efekata primene osmonedeljnog integrisanog neuromišićnog vežbanja na času fizičkog vaspitanja kod dece mlađeg školskog uzrasta na motoričke veštine, fizičku formu povezanu sa zdravljem i funkcionalnu pokretljivost. Istraživanje je započeto u septembru 2019. godine, a završeno je u decembru iste godine. Uzorak ispitanika činilo je 137 učenika drugog razreda osnovne škole „Prva vojvođanska brigada“ iz Novog Sada (72 devojčice i 65 dečaka). Odeljenja su nasumično podeljena u dve grupe: dva odeljenja činila su eksperimentalnu grupu (N=60), a tri odeljenja kontrolnu grupu (N=77). Eksperimenalna grupa realizovala je eksperimentalni program dva puta nedeljno u uvodnih ~15 minuta časa fizičkog vaspitanja koji se sastojao od: dinamičkog zagrevanja, osnovnih vežbi koje su fokusirane na povećanje mišićne eksplozivnosti, snage mišića donjih ekstremiteta i snage mišića trupa i sekundarnih vežbi koje imaju za cilj poboljšanje fundamentalnih motoričkih veština. Kontrolna grupa imala je tradicionalni čas fizičkog vaspitanja, takođe dva puta nedeljno. Nakon uvodnih ~15 minuta učenici eksperimentalne grupe su realizovali identične aktivnosti kao kontrolna grupa u glavnom i završnom delu časa. U cilju evaluacije efekata eksperimentalnog i kontrolnog programa, primenjene su se sledeće baterije testova: za procenu motoričkih veština Test of Gross Motor Development, za procenu komponenti fizičke forme povezane sa zdravljem Fitnessgram i za procenu funkcionalne pokretljivosti Functional Movement System. U cilju utvrđivanja kvantitativnih efekata eksperimentalnog i kontrolnog programa primenjena je kombinovana analiza varijanse za ponovljena merenja. Za praćenje napretka grupe kao statistička mera koristila se veličina efekta. Rezultati istraživanja ukazali su na efikasnost integrisanih neuromišićnih vežbi na časovima fizičkog vaspitanja. Nakon primenjenih programa, na osnovu dobijenih rezultata uočile su se veće promene kod eksperimentalne grupe u odnosu na kontrolnu grupu u pojedinim varijablama motoričkih veština, fizičke forme povezane sa zdravljem i funkcionalne pokretljivosti.sr
dc.description.abstractТhe current study aims to determine the effects of eight-week integrated neuromuscular exercise implemented during physical education class in a primary school in lower elementary children on motor skills, health-related physical fitness, and functional movement. The study began in September 2019 and was completed in December in the same year. The sample consisted of 137 second-grade students of the elementary school "Prva vojvodjanska brigada" from Novi Sad (72 girls and 65 boys). Classes were randomly divided into the two groups: the intervention group (N = 60) and the control group (N = 77). The intervention group performed the integrated neuromuscular training program two times per week within the first ~15 min of physical education class consisting of a dynamic warm-up, basic exercises focused on increasing muscle strength and power, and secondary exercises focused on improving fundamental motor skills. The control group performed traditional physical education classes, also twice a week. After the initial 15 min, the intervention group performed the same activities as the control group in the main and final part of the class. To evaluate the effects of the experimental and control program, the following test batteries were used: for the assessment of motor skills Test of Gross Motor Development, for the assessment of health-related fitness components Fitnessgram, and for the assessment of functional movement Functional Movement System. Мixed model analysis of variance with repeated measures was used to evaluate the quantitative effects of the experimental and control program. The effect size was used as a statistical measure to monitor the progress of the group. The results of the study indicate the efficiency of integrated neuromuscular exercises in physical education classes. After the applied programs, based on the obtained results, considerable changes of the intervention group are noticed in comparison with the control group in certain variables of motor skills, health-related fitness, and functional movement are noticed.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja u Novom Sadusr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectинтегрисан неуромишићни тренингsr
dc.subjectintegrisan neuromišićni treningsr
dc.subjectIntegrated neuromuscular trainingen
dc.subjectфизичко васпитањеsr
dc.subjectмлађи школски узрастsr
dc.subjectмоторичке вештинеsr
dc.subjectфизичка формаsr
dc.subjectфункционална покретљивостsr
dc.subjectphysical educationen
dc.subjectlower elementaryen
dc.subjectmotor skillsen
dc.subjectphysical fitnessen
dc.subjectfunctional movementen
dc.subjectfizičko vaspitanjesr
dc.subjectmlađi školski uzrastsr
dc.subjectmotoričke veštinesr
dc.subjectfizička formasr
dc.subjectfunkcionalna pokretljivostsr
dc.titleЕфекти интегрисаног неуромишићног вежбања у настави физичког васпитањаsr
dc.title.alternativeEfekti integrisanog neuromišićnog vežbanja u nastavi fizičkog vaspitanjasr
dc.title.alternativeEffects of integrated neuromuscular exercise in physical education classesen
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/153763/Izvestaj_komisije_14037.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/153762/Disertacija_14037.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21744


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији