Приказ основних података о дисертацији

The contribution of football elements to the efficiency of teaching physical education for preschool children

dc.contributor.advisorAhmetović, Zlatko
dc.contributor.advisorĐokić, Zoran
dc.contributor.otherMeđedović, Bojan
dc.contributor.otherHadžić, Rašid
dc.contributor.otherOkičić, Tomislav
dc.creatorNikolić, Miloš
dc.date.accessioned2023-06-29T10:07:51Z
dc.date.available2023-06-29T10:07:51Z
dc.date.issued2023-03-01
dc.identifier.urihttps://www.tims.edu.rs/repozitorijum/sr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21505
dc.description.abstractPredmet ovog istraživanja su motorička znanja,morfološke karakteristike i aktivno vreme na času fizičkog vaspitanja kod dece predškolskog uzrasta, muškog pola,starosti 6 godina((±3 meseca). Primarni cilj istraživanja je bio da se ispita uticaj inoviranog programa koji u sebi sadrži elemente fudbala na motorička znanja kod dece predškolskog uzrasta u odnosu na standardni program, koliko takav program doprinosi da deca budu aktivna na času fizičkog vaspitanja, kao i na koje varijable kod primenjene baterije testova ovaj program ima najveći uticaj. Ovo istraživanje realizovano je kao empirijsko istraživanje longitudinalnog tipa. Korišćen je kvazi-eksperimentalni dizajn sa dva odeljenja dece predškolskog uzrasta PU ,, Čika Jova Zmaj“ iz Pirota podeljeni kao eksperimentalna i kontrolna grupa. Standardni program fizičkog vaspitanja i eksperimentalni program iz fudbala realizovani su u toku 12 nedelja, sa ukupno 36 časa fizičkog vaspitanja odnosno treninga. Baterijom testova procenjen je nivo bazičnih motoričkih znanja za savladavanje prostora, bazičnih motoričkih znanja za manipulisanje objektima i aktivno vreme na časovima fizičkog vaspitanja i treninga kod dece predškolskog uzrasta i to u dve vremenske tačke- kao inicijalno i finalno merenje. Dobijeni rezultati istraživanja su pokazali da je eksperimentalni tretman iz fudbala u globalu pozitivno uticao na razvoj bazičnih motoričkih znanja za savladavanje prostora i manipulisanje objektima eksperimentalne grupe dece predškolskog uzrasta u odnosu na kontrolnu grupu koja je imala standarnu nastavu fizičkog vaspitanja, dok su se posebne razlike ogledale u testu skok u dalj. Sam eksperimentalni tretman na kraju je doveo i do poboljšanja rezultata u testovima skok u dalj, udaranje lopte koja miruje i udarac lopte nogom kod eksperimentalne grupe, dok su se razlike u efektima eksperimentalnog tretmana ogledale kod testa skok u dalj, preskakanje, galop strance i udaranje lopte koja miruje kod eksperimentalne grupe. Rezultati ovog istraživanja su pružili nova saznanja i informacije o mogućnosti primene i uticaja elemenata fudbalske igre u nastavi kod dece predškolskog uzrasta.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Едуконс, Факултет за спорт и психологију
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.subjectFizičko vaspitanjesr
dc.subjectMotorička znanjasr
dc.subjectPredškolski uzrastsr
dc.subjectFudbalsr
dc.subject.classificationFizičko obrazovanje i sportsr
dc.titleDoprinos elemenata fudbala efikasnosti nastave fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrastasr
dc.title.alternativeThe contribution of football elements to the efficiency of teaching physical education for preschool childrensr
dc.rights.licenseBY-NDsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/151416/bitstream_151416.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/151415/bitstream_151415.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21505


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији