Show simple item record

The contribution of football elements to the efficiency of teaching physical education for preschool children

dc.contributor.advisorAhmetović, Zlatko
dc.contributor.advisorĐokić, Zoran
dc.contributor.otherMeđedović, Bojan
dc.contributor.otherHadžić, Rašid
dc.contributor.otherOkičić, Tomislav
dc.creatorNikolić, Miloš
dc.date.accessioned2023-06-29T10:07:51Z
dc.date.available2023-06-29T10:07:51Z
dc.date.issued2023-03-01
dc.identifier.urihttps://www.tims.edu.rs/repozitorijum/sr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21505
dc.description.abstractPredmet ovog istraživanja su motorička znanja,morfološke karakteristike i aktivno vreme na času fizičkog vaspitanja kod dece predškolskog uzrasta, muškog pola,starosti 6 godina((±3 meseca). Primarni cilj istraživanja je bio da se ispita uticaj inoviranog programa koji u sebi sadrži elemente fudbala na motorička znanja kod dece predškolskog uzrasta u odnosu na standardni program, koliko takav program doprinosi da deca budu aktivna na času fizičkog vaspitanja, kao i na koje varijable kod primenjene baterije testova ovaj program ima najveći uticaj. Ovo istraživanje realizovano je kao empirijsko istraživanje longitudinalnog tipa. Korišćen je kvazi-eksperimentalni dizajn sa dva odeljenja dece predškolskog uzrasta PU ,, Čika Jova Zmaj“ iz Pirota podeljeni kao eksperimentalna i kontrolna grupa. Standardni program fizičkog vaspitanja i eksperimentalni program iz fudbala realizovani su u toku 12 nedelja, sa ukupno 36 časa fizičkog vaspitanja odnosno treninga. Baterijom testova procenjen je nivo bazičnih motoričkih znanja za savladavanje prostora, bazičnih motoričkih znanja za manipulisanje objektima i aktivno vreme na časovima fizičkog vaspitanja i treninga kod dece predškolskog uzrasta i to u dve vremenske tačke- kao inicijalno i finalno merenje. Dobijeni rezultati istraživanja su pokazali da je eksperimentalni tretman iz fudbala u globalu pozitivno uticao na razvoj bazičnih motoričkih znanja za savladavanje prostora i manipulisanje objektima eksperimentalne grupe dece predškolskog uzrasta u odnosu na kontrolnu grupu koja je imala standarnu nastavu fizičkog vaspitanja, dok su se posebne razlike ogledale u testu skok u dalj. Sam eksperimentalni tretman na kraju je doveo i do poboljšanja rezultata u testovima skok u dalj, udaranje lopte koja miruje i udarac lopte nogom kod eksperimentalne grupe, dok su se razlike u efektima eksperimentalnog tretmana ogledale kod testa skok u dalj, preskakanje, galop strance i udaranje lopte koja miruje kod eksperimentalne grupe. Rezultati ovog istraživanja su pružili nova saznanja i informacije o mogućnosti primene i uticaja elemenata fudbalske igre u nastavi kod dece predškolskog uzrasta.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Едуконс, Факултет за спорт и психологију
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.subjectFizičko vaspitanjesr
dc.subjectMotorička znanjasr
dc.subjectPredškolski uzrastsr
dc.subjectFudbalsr
dc.subject.classificationFizičko obrazovanje i sportsr
dc.titleDoprinos elemenata fudbala efikasnosti nastave fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrastasr
dc.title.alternativeThe contribution of football elements to the efficiency of teaching physical education for preschool childrensr
dc.rights.licenseBY-NDsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/151416/bitstream_151416.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/151415/bitstream_151415.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21505


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record