Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Medijska simulacija američkog identiteta u romanima Dona DeLila
dc.contributor.advisor | Paunovic, Zoran | |
dc.contributor.other | Djuric-Paunovic, Ivana | |
dc.contributor.other | Kleut, Jelena | |
dc.contributor.other | Vukotic, Aleksandra | |
dc.contributor.other | Paunovic, Zoran | |
dc.creator | Stamenković, Slađana | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T14:45:21Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T14:45:21Z | |
dc.date.issued | 2023-04-12 | |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija167464835575517.pdf?controlNumber=(BISIS)128221&fileName=167464835575517.pdf&id=21337&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=128221&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije167465194129026.pdf?controlNumber=(BISIS)128221&fileName=167465194129026.pdf&id=21344&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21395 | |
dc.description.abstract | Pojam identiteta na ličnom i kolektivnom nivou česta je tema romana Dona DeLila, naročito u kontekstu medijske kulture i društva koje trpi njen uticaj. Identitet kao koncept koji se gradi i usvaja iz okoline, u DeLilovim delima pod direktnim je uticajem sadržaja programa masovnih medija, koji sačinjavaju simulirano okruženje spram kog pojedinac određuje sebe, svoju ličnost i svoju percepciju sveta, pa i nacije kojoj pripada. Medijska kultura, koju definiše Daglas Kelner, jeste dominantna kultura koja nastaje kao rezultat jačanja uticaja masovnih medija na svoju publiku, odnosno društvo u kojem se pojavljuje, a koje je u DeLilovim romanima predstavljeno na primeru savremenog američkog društva. Otud medijski sadržaj postaje glavni faktor u definisanju skupa tipskih odlika američke nacije u delima ovog savremenog pisca. Sprega identiteta, masovnih medija i medijske kulture u DeLilovim romanima naročito se može tumačiti u kontekstu Bodrijarove teorije simulakruma, ali i koncepta hiperrealnosti. Ova dva pojma govore upravo o formiranju jedinstvenog okruženja, ili novog nivoa stvarnosti, koji ne počiva nužno na elementima neposredne, autentične stvarnosti već na simuliranim procesima koji imaju za cilj da „stvarnu“ stvarnost podriju i preinače. Glavni cilj rada jeste da pokaže ključnu vezu između pojma identiteta i medijske kulture u kontekstu Bodrijarove hiperrealnosti, kao i da analizira mehanizme nametanja identitetskih odrednica putem medijskih slika i medijskog sadržaja. U DeLilovim romanima, identitet na ličnom i kolektivnom radu gradi se isključivo u okvirima medijske kulture i posredstvom medijskih predstava, koje su u biti Bodrijarovi simulakrumi, odnosno artificijelne kopije bez originala koje ne dolaze iz autentične stvarnosti. Pored toga, u radu se svet masovnih medija prikazuje kao pažljivo prikriveni sistem kontrole i manipulacije, u kom se medijskim sadržajem utiče na svest i ponašanje pojedinca tako što se svaka slika, predstava ili spektakl koji se emituje u medijima formira sa ciljem da prenese unapred osmišljenu, kodiranu poruku o glavnim odlikama svakog američkog pojedinca. U okruženju DeLilove Amerike, tvrdi se u radu, ne postoji identitet izgrađen van hiperrealnosti masovnih medija, a svaki aspekt strukturisanja i usvajanja identiteta suštinski je određen medijskom kulturom koja počiva na slikama, odnosno predstavama ili znakovima i kodovima savremenog diskursa i komunikacije. Komparativnom i kontrastivnom analizom, rad se usredsređuje na dva vodeća masovna medija DeLilovih romana (a to su televizija i film) i ističe univerzalne mehanizme medijskog kodiranja identiteta, odnosno diktiranja načina i sredstava uz pomoć kojih pojedinac gradi predstavu o sebi i svetu. Pored toga, u radu se pristupa i analizi koncepta performansa u kontekstu Deborovog društva spektakla, odnosno zajednice pasivnih gledalaca koji, prateći sadržaj koji im se emituje, počinju da usvajaju modele i obrasce ponašanja sa ekrana, a potom i da ih reprodukuju u svojoj svakodnevici, utičući tako na ponovno formulisanje koncepta identiteta, kao pojma koji je fluidan i duboko određen pritajenim strategijama manipulacije. | sr |
dc.language | sr (latin script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | medijska kultura | sr |
dc.subject | masovni mediji | sr |
dc.subject | televizija | sr |
dc.subject | identitet | sr |
dc.subject | simulakrum | sr |
dc.subject | hiperrealnost | sr |
dc.subject | Žan Bodrijar | sr |
dc.subject | Don DeLilo | sr |
dc.subject | američka književnost XX veka | sr |
dc.subject | savremena američka književnost | sr |
dc.title | Medijska simulacija američkog identiteta u romanima Dona DeLila | sr |
dc.type | doctoralThesis | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150748/Izvestaj_komisije_13498.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150747/Disertacija_13498.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21395 |