Prikaz osnovnih podataka o disertaciji

dc.contributor.advisorPetrov, Ana
dc.contributor.otherMilanović, Marija
dc.contributor.otherNenić, Iva
dc.creatorJovićević, Jasna
dc.date.accessioned2022-12-28T09:46:55Z
dc.date.available2022-12-28T09:46:55Z
dc.date.issued2022-12-23
dc.identifier.urihttps://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/44274-polozaj-instrumentalistkinje-u-transdisciplinarnim-praksama-dzezasr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21136
dc.description.abstractPredmet doktorske disertacije Položaj instrumentalistkinje u transdisciplinarnim praksama džeza jeste problematizacija džeza kao muzičke, ali i društvene prakse, polja koje je tradicionalno bilo, a jeste i danas polje kojim dominiraju muškarci, dok su žene reprezentovane kao manjina, izuzetak, novitet i Drugost. Muzičari u muzičkoj tradiciji i društvenom okruženju primenjuju patrijarhalni ideološki pristup, pa tako džez oličava muški kolektivni izraz prakse, kreirajući na taj način dominantni model kanonizacije u džez narativu. Muzički žanr tradicionalnog džeza je performativno „orodnjen”, a muškost je u ovom žanru postavljena kao norma. Nasuprot tome kreira se rodna stereotipizacija žena u džezu. U doktorskoj disertaciji se istražuje, analizira i prikazuje kreiranje identiteta kao društveno konstruisanog subjekta, odnosno reprezentacija i status instrumentalistkinje kroz prakse različitih stilova džeza kao umetničke forme, ali i kulturnog, istorijskog i društvenog prostora. Kritički se ispituje položaj džez instrumentalistkinje transdisciplinarnim pristupom, a polje istraživanja oblikuju raznolikost disciplina društvenih i humanističkih nauka i umetničkog istraživanja u muzici. Tema rada je problematizovana na dva nivoa: 1) načini prikazivanja džeza (kultura, istorija, društvena praksa) i 2) načini identifikacije ličnog doživljaja improvizatorke kroz praksu. Cilj ovog rada jeste da doprinese naučnom diskursu istraživanjem rodnog identiteta, kreiranja narativa hegemonije i mogućnosti dekonstrukcije stereotipa žene u džezu, te postavljanjem pitanja rodnosti u praksi džeza, ne samo u Srbiji, već i na svetskoj džez sceni. U prvom delu disertacije prikaz kratkog hronološkog razvoja džeza i dominantnog društvenog konteksta u kojem je džez nastajao i razvijao se predstavlja osvrt na referentni okvir i mapiranje žanra kao performativnog prostora za konstrukciju različitih identiteta. U drugom delu, komparativnom analizom tradicionalnog, tj. standardnog džeza (eng. mainstream) i slobodne improvizacije i fri džeza (eng. free jazz), polemiše se o strukturi odnosa tokom saradnje izvođača i izvođačica unutar muzičke prakse. Kritičkom analizom prakse, studijom slučaja i istraživanjem regionalne džez scene definiše se performativnost rodnog identiteta kao strateški upotrebljivog u okviru komunikacija.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Сингидунумen
dc.subjectDžez instrumentalistkinjasr
dc.subjectrodni performativsr
dc.subjectteorija izvođenjasr
dc.subjectžene u muzicisr
dc.subjectumetničko istraživanje u muzicisr
dc.subject.classificationUmetnost i medijisr
dc.titlePoložaj instrumentalistkinje u transdisciplinarnim praksama džezasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/149195/bitstream_149195.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/149196/bitstream_149196.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21136


Dokumenti za doktorsku disertaciju

Thumbnail
Thumbnail

Ova disertacija se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o disertaciji