Приказ основних података о дисертацији

The importance and role of pedestrian space network i generating the competitive identity of city

dc.contributor.advisorStupar, Aleksandra
dc.contributor.otherVaništa-Lazarević, Eva
dc.contributor.otherVujović, Sreten
dc.creatorVukmirović, Milena M.
dc.date.accessioned2016-01-05T11:42:39Z
dc.date.available2016-01-05T11:42:39Z
dc.date.available2020-07-02T16:22:07Z
dc.date.issued2013-04-16
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/1986
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=464
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6317/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43934991
dc.description.abstractСвој карактер град представља путем урбаног маркетинга, oдносно маркетинга места, користећи се њиховим инструментима, што је једна од најзначајнијих делатности локалне управе у оквиру развојног процеса. Као један од маркетиншких инструмената који се користи јесте комуникација остварена путем производа насталих у различитим дизајнерским процесима, где се сврставају и производи урбаног дизајна. Елементи који се уочавају у комуникацији града могу бити физички чинитељи његовог просторног оквира, међу којима и пешачки простор. Имиџ града представља став или доживљај публике који се заснива на реализованом стању, а не на презентовању добрих намера и пласирању атрактивних пропагандних порука. Тако одређен појам даје могућност да се анализом актуелног квалитета мреже пешачких простора може утврдити ниво друштвене одговорности локалне управе, што утиче на формирање ставова публике, па самим тим и имиџа одређеног града. Поред тога уочавањем значаја мреже пешачких простора у креирању, неговању и унапређењу компетитивног идентитета града осветљава се поље конкретне примене резултата истраживања у стратешком одлучивању и планирању. Провера утврђеног односа рађена је на примерима мреже пешачких простора у центру пет европских градова који су издвојени као релевантни представници различитих категорија градова утврђеним на основу ЕСПОН категоризације. На основу њих формирани су модели, као и препоруке и смернице унапређења и ширења мреже пешчаких простора. Посебан допринос остварен је и у виду утврђивања препорука и смерница за унапређење мреже пешчаких простора центра Београда.sr
dc.description.abstractCity represents its character through urban/place marketing by using their tools, which is one of the most important activities of local government in its development process. Communication, as one of the marketing tools, is achieved through the products made in the variety of design processes, where urban design is also classified. Elements that are relevant in the communication of the city can be physical factors of its environment, including the pedestrian space. The image of the city represents opinion or experience of the audience/users, based not on the good intentions or marketing attractive commercial messages, but rather on the real situation. This concept provides an opportunity for the analysis of the actual pedestrian space network’s quality. In this way, the level of social responsibility of local government can be determined, which influence the creation of certain audience/users attitudes, as well as the image of the city. Furthermore, the importance of pedestrian spaces network in creating, fostering and improving the competitive identity of the city represents the specific field of application of the research results in the strategic decision-making and planning. The validation of the determined relation was made on the examples of pedestrian space networks of five European cities, which were singled out as the relevant representatives of different categories set out by ESPON. Based on the results of these five case studies, the models were created, as well as recommendations and guidelines for improving pedestrian space network in the Belgrade center.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Архитектонски факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177009/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectМрежа пешачких простораsr
dc.subjectPedestrian space networken
dc.subjectкомуникација градаsr
dc.subjectимиџ градаsr
dc.subjectкомпетитивни идентитет градаsr
dc.subjectПаризsr
dc.subjectМинхенsr
dc.subjectБечsr
dc.subjectМалмеsr
dc.subjectЉубљанаsr
dc.subjectБеоград.sr
dc.subjectcommunication of the cityen
dc.subjectimage of the cityen
dc.subjectcompetitive identity of the cityen
dc.subjectParisen
dc.subjectMunichen
dc.subjectViennaen
dc.subjectMalmeen
dc.subjectLjubljanaen
dc.subjectBelgradeen
dc.titleЗначај и улога мреже пешачких простора у генерисању компетитивног идентитета градаsr
dc.titleThe importance and role of pedestrian space network i generating the competitive identity of cityen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractСтупар, Aлександра; Ваништа-Лазаревић, Ева; Вујовић, Сретен; Вукмировић, Милена М.; Značaj i uloga mreže pešačkih prostora u generisanju kompetitivnog identiteta grada;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/326/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/326/Disertacija.pdf
dc.identifier.doi10.2298/bg20130416vukmirovic
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_1986


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији