Приказ основних података о дисертацији

Multi-stejkholderski pristup efektivnosti organizacije događaja kao faktor uspešnosti destinacijskog turističkog proizvoda

dc.contributor.advisorHadžić, Olga
dc.contributor.otherBesermenji, Snežana
dc.contributor.otherHadžić, Olga
dc.contributor.otherPivac, Tatjana
dc.contributor.otherŠaćirović, Selim
dc.contributor.otherNedeljković, Milena
dc.creatorСтаменковић, Игор
dc.date.accessioned2015-12-29T11:17:27Z
dc.date.available2015-12-29T11:17:27Z
dc.date.available2020-07-03T13:43:33Z
dc.date.issued2014-07-02
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija139868450431686.pdf?controlNumber=(BISIS)86611&fileName=139868450431686.pdf&id=1879&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/1723
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=86611&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije139868451029382.pdf?controlNumber=(BISIS)86611&fileName=139868451029382.pdf&id=1880&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractНа глобалном, то  јест, планетарном нивоу  догађаји  уопште (фестивали, конгреси, конференције  и слично),  а посебно они са јаком  културном  компонентом (као што  су:  музички фестивали,  филмски, фолклорни фестивали,  разне манифестације  или  аниматорски  програми  и  тако  даље),  значајно  се бројчано  повећавају.  Поред  тога што  унапређују  локални понос  у  култури,  стварају јак идентитет и имиџ локалне заједнице, то јест брендирају дестинацију,  ови догађаји  могу  такође  промовисати аутохтоне националне  мањине, и оставити бројне позитивне или  негативне, економске, друштвене, еколошке, политичке и друге ефекте и  последице на дестинацију.  Догађаји, то јест фестивали су добар повод да се гостима покажу  нови  народи  и њихови  обичаји, култура,  веровања, начин живота,  а од боравка на дестинацији осети се и  допринос  локалној економији, друштвеном  и мултикултурном  животу. Без обзира,  какав  догађај  или  фестивал  био  он представља  нови талас алтернативног  туризма  који  доприноси  одрживом  развоју  и  побољшава  опднос између  домаћина и госта  а исто тако унапређује  дестинацијски туристички производ. Током боравка на фестивалу туриста ће конзумирати и остале производе и услуге и мултиплицираће ефекте свог останка на дестинацији. Свакако тај се процес не може остварити без добре координације стејкхолдера и њихове добре међусобне умрежености и сарадње.sr
dc.description.abstractNa globalnom, to  jest, planetarnom nivou  događaji  uopšte (festivali, kongresi, konferencije  i slično),  a posebno oni sa jakom  kulturnom  komponentom (kao što  su:  muzički festivali,  filmski, folklorni festivali,  razne manifestacije  ili  animatorski  programi  i  tako  dalje),  značajno  se brojčano  povećavaju.  Pored  toga što  unapređuju  lokalni ponos  u  kulturi,  stvaraju jak identitet i imidž lokalne zajednice, to jest brendiraju destinaciju,  ovi događaji  mogu  takođe  promovisati autohtone nacionalne  manjine, i ostaviti brojne pozitivne ili  negativne, ekonomske, društvene, ekološke, političke i druge efekte i  posledice na destinaciju.  Događaji, to jest festivali su dobar povod da se gostima pokažu  novi  narodi  i njihovi  običaji, kultura,  verovanja, način života,  a od boravka na destinaciji oseti se i  doprinos  lokalnoj ekonomiji, društvenom  i multikulturnom  životu. Bez obzira,  kakav  događaj  ili  festival  bio  on predstavlja  novi talas alternativnog  turizma  koji  doprinosi  održivom  razvoju  i  poboljšava  opdnos između  domaćina i gosta  a isto tako unapređuje  destinacijski turistički proizvod. Tokom boravka na festivalu turista će konzumirati i ostale proizvode i usluge i multipliciraće efekte svog ostanka na destinaciji. Svakako taj se proces ne može ostvariti bez dobre koordinacije stejkholdera i njihove dobre međusobne umreženosti i saradnje.sr
dc.description.abstractOn a global planetary scale events in general (festivals, congresses, conferences  etc.), particularly those with a strong cultural component (such are: music festivals, film festivals,  folklore festivals,  other events and  animation programs etc.) are substantially increasing in numbers. In addition to enhancing local pride in culture,  they produce strong identity and image of local coummunity (they are branding the destination)  these events could also expose indigenous national minorities to the increasing number of international visitors.  Also, they could make many either positive or negative, economic, social, ecological, political or any  other effect and consequences for/to destination. Events, namely festivals  are  a good occasion to  show  guests the  new  nations  and  their customs, culture, beliefs  and lifestyles. From the  stay  of the tourists  the  resort  could  feel  the  contribution  to  the local economy, social life,  multi-cultural  life  etc.  Regardless, how big an  event or festival is, it should and would represent a new wave  of  alternative tourism  that contributes  to sustainable development and  improving  the relationship between the  host and the guest and also promote destination’s tourism product. During ones stay at the festival, tourists will consume other products and services, and multiply effects of  their stay at the destination.  Certainly  this process  can not be achieved  without  good coordination of stakeholders and their good inter-networking and cooperation. en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/share-your-work/public-domain/cc0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectМенаџмент у туризмуsr
dc.subjectMenadžment u turizmusr
dc.subjectTourism managementen
dc.subjectменаџмент догађајаsr
dc.subjectстејкхолдерски приступsr
dc.subjectфестивалски туризамsr
dc.subjectмузички фестивалиsr
dc.subjectманифестацијеsr
dc.subjectефективностsr
dc.subjectтур. дестинацијаsr
dc.subjectmenadžment događajasr
dc.subjectstejkholderski pristupsr
dc.subjectfestivalski turizamsr
dc.subjectmuzički festivalisr
dc.subjectmanifestacijesr
dc.subjectefektivnostsr
dc.subjecttur. destinacijasr
dc.subjectevent managementen
dc.subjectstakeholder’s approachen
dc.subjectfestival tourismen
dc.subjectmusic festivals and eventsen
dc.subjecteffectivenessen
dc.subjecttourist destinationen
dc.titleМулти-стејкхолдерски приступ ефективности организације догађаја као фактор успешности дестинацијског туристичког производаsr
dc.titleMulti-stejkholderski pristup efektivnosti organizacije događaja kao faktor uspešnosti destinacijskog turističkog proizvodasr
dc.titleMulti-stakeholder Approach of the Effectivness of the Event’s organisation as a factor of Successfulness of Destination’s tourism producten
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseCC0
dcterms.abstractХаджић Олга; Недељковић Милена; Хаджић Олга; Бесермењи Снежана; Шаћировић Селим; Пивац Татјана; Stamenković Igor; Multi-stejkholderski pristup efektivnosti organizacije događaja kao faktor uspešnosti destinacijskog turističkog proizvoda; Мулти-стејкхолдерски приступ ефективности организације догађаја као фактор успешности дестинацијског туристичког производа; Мулти-стејкхолдерски приступ ефективности организације догађаја као фактор успешности дестинацијског туристичког производа;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38242/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38242/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38243/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/38243/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_1723


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији