Приказ основних података о дисертацији
Атеље - интерактивна меморијална пластика
dc.contributor.advisor | Протић, Јулијана | |
dc.contributor.other | Чпајак, Горан Ж. | |
dc.contributor.other | Ћирић, Растко М. | |
dc.contributor.other | Лазовић, Мирослав С. | |
dc.contributor.other | Божовић, Ратко | |
dc.creator | Божовић Ђорђевић, Јелена Д. | |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T11:02:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T11:02:27Z | |
dc.date.issued | 2020-07-14 | |
dc.date.submitted | 2020-01-15 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/437 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17215 | |
dc.description.abstract | Докторски уметнички рад под називом Атеље представља реализацију уметничко-истраживачког пројекта у области скулптуре, постављајући у средиште дијалектички однос духовно – материјално у уметничком делу, при чему у овом јединству супротности духа и материје, који се међусобно условљавају и прелазе једна у другу, доминантан пол припада духу. Рад представља истраживање у области меморијалне скулптуре, односно меморијалног обележја ликовном уметнику, његовом делу и уметности, као духовно-материјалној друштвеној делатности уопште. Ликовне форме, посредством којих је наведена тема обрађивана, су: • • меморијално обележје у скулптури, изведено према аутопортретима одабраних ликовних стваралаца; • • транспоновање из једне ликовне форме у другу, односно из дводимензионалног приказа у тродимензионални; • • интерактивност – активно учешће у делу (композицији). У дефинисаним оквирима, предмет уметничко-истраживачког рада јесте човек, човек-уметник, идеја о ствараоцу и стваралаштву, са акцентом на апстрактној мисли, дакле сама човекова идеја о себи и животу, у равни у којој материја губи смисао, док представа задржава карактер тродимензионалног, а све са циљем истицања примата нематеријалних вредности. Циљ докторског уметничког пројекта јесте реализација интерактивних композиција у области меморијалне скулптуре, са акцентом на дијалектичком односу духовно – материјално унутар уметничког дела. Дијалектичка условљеност човека, неминовност овог феномена и дијалектика унутар самог ликовног уметничког дела, есенцијални су појмови наведеног пројекта, односно идеје о андрићевском „причању приче” персонификоване кроз тродимензионалне приказе уметника и уметности уопште. | sr |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет уметности у Београду | sr |
dc.subject | Скулптура | sr |
dc.subject | духовно | sr |
dc.subject | материјално | sr |
dc.subject | меморијал | sr |
dc.subject | транспозиција | sr |
dc.subject | кореспонденција | sr |
dc.subject | интерактивност | sr |
dc.title | Атеље - интерактивна меморијална пластика | sr |
dc.type | other | en |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/64063/bitstream_64063.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/64064/bitstream_64064.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17215 |