Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorКарановић, Владимир Б.
dc.contributor.otherШћепановић, Владислав С.
dc.contributor.otherКнежевић, Љубица М.
dc.contributor.otherЛазић, Дубравка
dc.contributor.otherОдановић, Ђорђе
dc.creatorТатаревић, Владимир С.
dc.date.accessioned2020-07-06T10:03:49Z
dc.date.available2020-06-30T10:03:49Z
dc.date.available2020-07-03T17:19:20Z
dc.date.issued2020-06-26
dc.date.submitted2019-12-10
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/12387
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/431
dc.description.abstractFotografija je jedna od najpopularnijih disciplina današnjice. Ne postoji način na koji bismo se izolovali od uticaja fotografije. Ona se sreće u svim vidovima ljudske delatnosti, od nauke do zanata. Fotografija informiše, edukuje i oplemenjuje kao umetnost. Bez fotografije i njenih derivata (videa, filmova itd.), vizuelni svet oko nas izgledao bi znatno drugačije. Ona je danas vodeći medij komunikacije i predstavlja nezamenljivu potrebu društva. Iako ima mnogo pravaca u kojima se fotografija razvijala i razvija, ovaj rad bavi se samo jednim njenim oblikom, koji se pojavio s početka XX veka i od tada nije prestao da se unapređuje i osvaja poglede posmatrača. Komercijalna fotografija je najrazvijeniji žanr ove discipline i predstavlja dve trećine svetske profesionalne produkcije. Reklamna fotografska slika predstavlja segment komercijalne fotografije koji ima zadatak da nam ponudi neku novu informaciju. Ona bi trebalo da bude iskrena i tačna, što su i bile njene odlike u prošlosti, ali se može reći da se danas to promenilo. Fotografija kao medij koji je stvoren da zabeleži istinitost, da dokumentuje svet oko nas, pretvorio se u iluziju i simulaciju naših života. Savremeni načini masovne komunikacije zaslepljuju savremenu populaciju te tako postajemo robovi kupovine i glorifikovanja materijalnog do granica fetišizma. Estetika i moral su prevaziđeni kao zastareli i nepotrebni. Vizuelno zavodljiva, digitalno preuređena, reklamna fotografska slika predstavlja kraljicu sveta iluzija modernog doba. Ona je predvodnica u manipulativnom načinu komunikacije i informisanja i ne ostavlja prostor za dublje promišljanje njene sadržine. Stvarajući takve vizuale i razmišljajući o istinitosti koju prenosimo novom estetikom, morali smo da se zapitamo: šta se desilo i u kom je trenutku došlo do obrta – da fotografija više ne informiše i nije istinita, već je sama sebi postala tamna strana? Zašto, posmatrajući artificijelne slike za koje znamo da su nemoguće, slepo verujemo u njihovu istinitost? Ovaj rad ima zadatak da nas usmeri u pravcu drugačijeg razmišljanja, a zatim i mogućeg delovanja – da, uvažavajući i koristeći savremenu tehnologiju, vratimo poverenje u istinitost fotografije, koje je izgubljeno ako se uzme u obzir odnos između komercijalnih potreba i posmatrača.sr
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectdigitalnisr
dc.subjectreklamna fotografijasr
dc.subjectmedijisr
dc.subjectkulturasr
dc.subjectvizualisr
dc.subjectmasovna komunikacijasr
dc.subjectartificijelnosr
dc.subjectmarketingsr
dc.subjectadvertajzingsr
dc.subjectsavremeno društvo.sr
dc.titleУпотреба и злоупотреба фотографије у маркетингу - одговор из црне кутијеsr
dc.typeotheren
dc.rights.licenseARRen
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56300/bitstream_56300.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56301/bitstream_56301.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_12387


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији