Приказ основних података о дисертацији
Semiotika/aksiologija vizuelnog: Kritika razlučivanja, tumačenja i rasuđivanja
dc.contributor.advisor | Šuvaković, Miodrag | |
dc.contributor.other | Milosavljević, Angelina | |
dc.contributor.other | Dedić, Nikola | |
dc.creator | Belić, Zoran | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T08:07:37Z | |
dc.date.available | 2019-07-23T08:07:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-04T13:16:32Z | |
dc.date.issued | 2019-07-17 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11263 | |
dc.identifier.uri | https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/43080-semiotikaaksiologija-vizuelnog-kritika-razlucivanja-tumacenja-i-rasudjivanja | sr |
dc.description.abstract | Opšti cilj ovog istraživanja je stvaranje jednog novog, objedinjenog modela semiotike/aksiologije razlučivanja-tumačenja-rasuđivanja praćenog njegovom usresdsređenijom primenom na vizuelne predmete, pojave i medije – koji se uobičajeno smatraju vrednostima ili nosiocima vrednosti – i na prakse koje ili proizvode vrednosti ili kodiraju/šifriraju vrednosti. Dakle, ovo istraživanje, ovo posmatranje se neće baviti svim i svakim pojedinačnim vizuelnim predmetom, te jezičkim izrazom korišćenim u različitim oblastima ljudskog zanimanja za vrednosti, već će pre predložiti opštu strategiju, načelni metod razmišljanju o uslovima i razlozima za stvaranje različitih vrednosti, kao i upotrebe mnogih izraza i reči, istorijskih i novosazdanih, to jest predložiti metod organizacije i klasifikacije pri razlikovanju, tumačenju, razmišljanju, doživljavanju i procenjivanju čulnih pojava, a posebno vizuelnih pojava – vizuelnog. Proizvedena teorija će pored kratkog pregleda istorije semiotičkih razmatranja predstaviti novo tumačenje i tehničke izraze semiotike/aksiologije, teorije rasuđivanja znakova/simbola, objasniti ih i odrediti, a zatim predložiti i prikazati njihovu primenu u tumačenju i procenjivanju četiri strane (estetske, funkcionalne, moralno-etične, saznajne) čulnih pojava, sa posebnim usredsređenjem na vizuelnu oblast ljudske čulnosti i na vizuelnost pojava, kao i na postupke, sredstva i medije pri konstruisanju veštačkih pojava, kao i na znakovno/simbolno kodiranje i dekodiranje u praksama vizuelnih umetnosti, dizajna, te komunikacijskog dizajna predstavljenim istorijskim primerima. Poseban cilj istraživanja je da pokaže i prikaže dinamiku semiotičkog razlučivanjatumačenja- rasuđivanja fenomena koji nužno pretpostavlja, nerazdvojiv je i graničen antropocentrično generisanim dualitetima, primarnim polaritetima, kao što su: subjekt / objekt, stvarno / nestvarno, istinito / lažno, primereno / neprimereno, prijatno / neprijatno, funkcionalno / disfunkcionalno, itd., to jest strukturalno postavljanim vrednosnim polarnostima otelotvorenim u tehnofaktima tokom pet istorijskih faza: zapadne renesanse, pre-industrijskog, industrijskog, informacijskog i post-informacijskog razdoblja, te da prikaže kako istorijski, kulturološko generisani i semantički definisani polariteti hronološki teže “izjednačavanju”, (r)evolucijama, prevratima i hijerarhijskim obrtima, te istovremeno reprodukciji, održavanju sintaksičkog kontinuiteta i strukturalnog integriteta dualnosti, to jest očuvanju strukturalno primarne polarnosti matematičkog tipa + / – , a analiziranjem istorijskih pojava, događaja, primera i prekretnica koje su doprinele semantičkim promenama polarnosti, a u smisaonom okviru kreativnosti, inovativnosti, istorijskog povećavanja proizvodne, reproduktivne, multiplikativne efikasnosti, te raspodele vrednosti. | sr |
dc.language.iso | srp | sr |
dc.publisher | Универзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК) | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Универзитет Сингидунум | sr |
dc.subject | semiotika | sr |
dc.subject | aksiologija | sr |
dc.subject | senzorium | sr |
dc.subject | fenomen | sr |
dc.subject | perceptibilno | sr |
dc.subject | vizuelno | sr |
dc.subject | auditivno | sr |
dc.subject | taktilno | sr |
dc.subject | gustativno-digestivno | sr |
dc.subject | olfaktorno | sr |
dc.subject | vestibularno | sr |
dc.subject | znak | sr |
dc.subject | simbol | sr |
dc.subject | semioza | sr |
dc.subject | relat | sr |
dc.subject | proksimat | sr |
dc.subject | memorat | sr |
dc.subject | trans]in[formacija | sr |
dc.subject | značenje | sr |
dc.subject | signifikacija | sr |
dc.subject | interpretacija | sr |
dc.subject | komunikacija | sr |
dc.subject | evaluacija | sr |
dc.subject | estetika | sr |
dc.subject | epistemologija | sr |
dc.subject | kognicija | sr |
dc.subject | moral-etika | sr |
dc.subject | funcija | sr |
dc.subject | lingvistika | sr |
dc.subject | jezik | sr |
dc.subject | kultura | sr |
dc.subject | vrednost | sr |
dc.subject | umetnost | sr |
dc.subject | dizajn. | sr |
dc.subject.classification | Umetnost i mediji | sr |
dc.title | Semiotika/aksiologija vizuelnog: Kritika razlučivanja, tumačenja i rasuđivanja | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/60453/bitstream_60453.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/60454/bitstream_60454.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11263 |