Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorЛађушић, Марко Ж.
dc.contributor.otherЧпајак, Горан Ж.
dc.contributor.otherЦрнобрња Вукадиновић, Милица Н.
dc.contributor.otherКнежевић, Љубица М.
dc.contributor.otherПарлић Карајанковић, Оливера
dc.creatorСтанковић Перић, Стефан М.
dc.date.accessioned2019-07-05T09:36:50Z
dc.date.available2019-07-05T09:36:50Z
dc.date.available2020-07-03T17:19:12Z
dc.date.issued2019-07-02
dc.date.submitted2019-02-25
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11214
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/385
dc.description.abstractDoktorski umetnički projekat pod nazivom „Ambivalentnost dodira – izložba skulptura" posvećen je analizi i sintezi dve suprotstavljene energije unutar slobodnog skulptoralnog likovnog izraza u realnim prostornim okvirima. Oblikovane forme, u svojoj suštini, oslanjaju se na fragmentarno komponovane elemente postojećeg prirodnog poretka. Proizvod ove analize su skulpture od terakote velikog formata, satkane od geometrijskih i organskih formi, asocijativnog karaktera. Energije ovih, naizgled suprotstavljenih formi koegzistiraju kao jedinstvena celina, sintetisane trećim (ne)elementom – vazduhom. Energija je pojam apstrahovan iz odnosa kretanja koji u svojoj srži ne opisuje supstanciju već odnos kretanja supstancije. Aktivacijom, interakcijom i integracijom ova tri elementa kreiram sliku alternativne stvarnosti, repredstavu postojeće u pararelni utisak o svetu koji nas okružuje – dimenziju u kojoj suprotnosti opstaju zajedno stapajući se u jedistvenu celinu međusobnim dopunjavanjem. Skulpture kreirane pod ovim utiskom nemaju za cilj reprodukciju prirodnog izgleda stvari, ali nisu ni bekstvo od života, već su pre prodor u bit svesti i nesvesti. S tim u vezi njihov cilj je stvaranje aluzije na osveščenje sopstvenog Ja kao pojedinca, ali i kao sastavnog dela kolektiva i prirodnog poretka i odnosa. Sa željom da podstaknem posmatrače na analiziranje i razmišljanje, skulpture sam koncipirao na asocijativnim formama baziranim na ljudskoj figuri, ali ne izrazito figuralnog karaktera. Oblici koje stvaram osvajaju prostor ne samo pukim invazivnim širenjem, već i integralnim artikulisanjem negativnog prostora. Vitalna snaga ovih skulptura sadržana je u intelektualnom i integralnom. U njih sam utkao deo sebe i deo naše zajedničke prošlosti – drevne vinčanske civilizacije, koji mislim da bi trebalo da detaljnije istražimo i ispitamo. One nose ideju o povezanosti ljudi i prirode i reverzibilnosti tog procesa.sr
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectambivalentnosten
dc.subjectgeometrijaen
dc.subjectorganskoen
dc.subjectvazduhen
dc.subjectprostoren
dc.subjectkičmaen
dc.subjectVinčaen
dc.subjecteklekticizamen
dc.subjectvitalizamen
dc.subjectskulpturaen
dc.subjectterakotaen
dc.titleАмбивалентност додира - изложба скулптураsr
dc.typeotheren
dc.rights.licenseARRen
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56251/bitstream_56251.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56252/bitstream_56252.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11214


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији