Приказ основних података о дисертацији
Амбивалентност додира - изложба скулптура
dc.contributor.advisor | Лађушић, Марко Ж. | |
dc.contributor.other | Чпајак, Горан Ж. | |
dc.contributor.other | Црнобрња Вукадиновић, Милица Н. | |
dc.contributor.other | Кнежевић, Љубица М. | |
dc.contributor.other | Парлић Карајанковић, Оливера | |
dc.creator | Станковић Перић, Стефан М. | |
dc.date.accessioned | 2019-07-05T09:36:50Z | |
dc.date.available | 2019-07-05T09:36:50Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T17:19:12Z | |
dc.date.issued | 2019-07-02 | |
dc.date.submitted | 2019-02-25 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/11214 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/385 | |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat pod nazivom „Ambivalentnost dodira – izložba skulptura" posvećen je analizi i sintezi dve suprotstavljene energije unutar slobodnog skulptoralnog likovnog izraza u realnim prostornim okvirima. Oblikovane forme, u svojoj suštini, oslanjaju se na fragmentarno komponovane elemente postojećeg prirodnog poretka. Proizvod ove analize su skulpture od terakote velikog formata, satkane od geometrijskih i organskih formi, asocijativnog karaktera. Energije ovih, naizgled suprotstavljenih formi koegzistiraju kao jedinstvena celina, sintetisane trećim (ne)elementom – vazduhom. Energija je pojam apstrahovan iz odnosa kretanja koji u svojoj srži ne opisuje supstanciju već odnos kretanja supstancije. Aktivacijom, interakcijom i integracijom ova tri elementa kreiram sliku alternativne stvarnosti, repredstavu postojeće u pararelni utisak o svetu koji nas okružuje – dimenziju u kojoj suprotnosti opstaju zajedno stapajući se u jedistvenu celinu međusobnim dopunjavanjem. Skulpture kreirane pod ovim utiskom nemaju za cilj reprodukciju prirodnog izgleda stvari, ali nisu ni bekstvo od života, već su pre prodor u bit svesti i nesvesti. S tim u vezi njihov cilj je stvaranje aluzije na osveščenje sopstvenog Ja kao pojedinca, ali i kao sastavnog dela kolektiva i prirodnog poretka i odnosa. Sa željom da podstaknem posmatrače na analiziranje i razmišljanje, skulpture sam koncipirao na asocijativnim formama baziranim na ljudskoj figuri, ali ne izrazito figuralnog karaktera. Oblici koje stvaram osvajaju prostor ne samo pukim invazivnim širenjem, već i integralnim artikulisanjem negativnog prostora. Vitalna snaga ovih skulptura sadržana je u intelektualnom i integralnom. U njih sam utkao deo sebe i deo naše zajedničke prošlosti – drevne vinčanske civilizacije, koji mislim da bi trebalo da detaljnije istražimo i ispitamo. One nose ideju o povezanosti ljudi i prirode i reverzibilnosti tog procesa. | sr |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.source | Универзитет уметности у Београду | sr |
dc.subject | ambivalentnost | en |
dc.subject | geometrija | en |
dc.subject | organsko | en |
dc.subject | vazduh | en |
dc.subject | prostor | en |
dc.subject | kičma | en |
dc.subject | Vinča | en |
dc.subject | eklekticizam | en |
dc.subject | vitalizam | en |
dc.subject | skulptura | en |
dc.subject | terakota | en |
dc.title | Амбивалентност додира - изложба скулптура | sr |
dc.type | other | en |
dc.rights.license | ARR | en |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56251/bitstream_56251.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/56252/bitstream_56252.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_11214 |