Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorŠekeljić, Goran
dc.contributor.otherStamatović, Milovan
dc.contributor.otherMartinović, Dragan
dc.contributor.otherMarković, Jovan
dc.creatorBožović, Zoran
dc.date.accessioned2019-03-25T12:54:25Z
dc.date.available2019-03-25T12:54:25Z
dc.date.available2020-07-03T15:09:43Z
dc.date.issued2018-09-29
dc.identifier.urihttp://eteze.kg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6480
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/10939
dc.identifier.urihttps://fedorakg.kg.ac.rs/fedora/get/o:1051/bdef:Content/download
dc.description.abstractIstraživanje je realizovano sa ciljem da se utvrdi međusobna saglasnost različitih tehnika za identifikaciju motoričke darovitosti dece predškolskog uzrasta. Na uzorku od 191-og ispitanika ( 100 devojčica i 91 dečak), uzrasta 6 godina (sa odstupanjem od +6 meseci), primenjena je tehnika motoričkog testiranja i tehnika prepoznavanja od strane vaspitača i roditelja. Nakon identifikovanja i izdvajanja subuzorka motorički darovite dece i dece kontrolne grupe za koje se pretpostavlja da nisu motorički daroviti, izvršena je procena morfoloških karakteristika, ranog motornog razvoja, intelektualnih sposobnosti, angažovanosti u sportu i organizovanim oblicima fizičkih aktivnosti van predškolske ustanove. Na osnovu dobijenih rezultata istraživanja, može se zaključiti da između tehnike motoričkog testiranja i tehnike prepoznavanja od strane vaspitača i roditelja nema značajne razlike. Međutim, vaspitači i roditelji nisu bili potpuno uspešni u identifikaciji motorički darovite dece. Takođe, istraživanjem nisu uočene značajne razlike u posmatranim morfološkim varijablama između motorički darovitih devojčica i devojčica koje nisu identifikovane kao motorički darovite, dok je na subuzorku dečaka utvrđena razlika u dve od ukupno devet morfoloških varijabli. U posmatranim varijablama ranog motornog razvoja nisu uočene značajne razlike ni kod devojčica, ni kod dečaka. U odnosu na posmatrane intelektualne sposobnosti, utvrđena je značajna razlika između motorički darovitih predškolaca i predškolaca za koje se pretpostavlja da nisu motorički daroviti. U odnosu na angažovanost u sportu, utvrđena je značajna razlika između motorički darovitih devojčica i devojčica za koje se pretpostavlja da nisu motorički darovite, dok na subuzorku dečaka nisu utvrđene značajne razlike. Navedeni rezultati ukazuju da bi u cilju pouzdanije procene motoričke darovitosti predškolaca trebalo raditi na edukaciji i poboljšanju kompetencija vaspitača i roditelja za procenu motoričkih sposobnosti dece. Takođe, tehnika motoričkog testiranja, kao najpouzdanija tehnika za procenu motoričkih sposobnosti, trebalo bi da zauzme odgovarajuće mesto u fizičkom vaspitanju dece predškolskog uzrasta, a samim tim i u identifikaciji motorički darovite dece.sr
dc.description.abstractThis research has been conducted with a goal to determine the reciprocal compliance of different techniques used to identify the motor giftedness of 6 year olds. On a sample of 191 examenees (100 girls and 91 boys) aged 6 (with a deviation of +6 months), both the technique of motor examination and of the recognition by the educator and the parents has been applied. After identifying and separating of the subsample of motor-gifted children from the control group children (assumed not to be motor-gifted), an estimation of morphological characteristics -early motor development, intelectual abilities, sports engagement and of organized forms of physical activities outside preschool institutions- has been carried out. On the basis of the obtained research results, a conclusion can be made that there is no substantial difference between the technique of motor examination and the technique of recognition by the educator and the parents. However, the educators and the parents haven’t been entirely successfull in identifying children with motor giftidness. Furthermore, this research hasn’t proved any key difference in examined morphological variables between motor-gifted girls and the girls who hadn’t been identified as motor-gifted; while with the subsample of boys, some difference has been determined in two of the total of 9 morphological variables. No substantial differences have been found in examined variables of early motor development with both girls and boys. Whereas in observed intelectual abilities, a notable difference has been found between motor-gifted 6 year olds, and the ones assumed not to have motor giftedness. In relation to the engagement in sports, a significant difference has been determined between motor-gifted girls and the ones assumed not to have motor giftedness, while there hasn’t been found such difference in the subsample of boys.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Крагујевцу, Учитељски факултет, Ужицеsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Крагујевцуsr
dc.subjectmotorička darovitostsr
dc.subjectmotor skillsen
dc.subjectpredškolski uzrastsr
dc.subjectfizičko vaspitanjesr
dc.subjectsportsr
dc.subjectmotoričko testiranjesr
dc.subjectpre-school ageen
dc.subjectphysical educationen
dc.subjectsporten
dc.subjectmotor testingen
dc.titleIdentifikacija motorički darovite dece predškolskog uzrastasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/47668/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/47669/Zoran_Bozovic_Pedagoski_Uzice.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/47669/Zoran_Bozovic_Pedagoski_Uzice.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/47668/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10939


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији