Korelacija koncepata psihodrame i sociodrame sa rediteljskim metodom Želimira Žilnika
Correlatonal Concepts of Psychodrama and Sociodrama with the Director's Methodology of Zelimir Zilnik
Докторанд
Vojnović, MiljanМентор
Popović, ŽivkoЧланови комисије
Popović, ŽivkoFranceško, Mirjana
Lazić, Dubravka
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Uporednom analizom elemenata psihodrame i socidrame s jedne i filmske metodologije reditelja Želimira Žilnika sa druge strane, u ovom radu ukazano je na funkcionalnu korelaciju poreĊenih disciplina. Evidentna srodnost psihodrame i sociodrame sa metodologijom rada na filmu upućuje na mogućnost njihove metodološke interakcije, ĉime se ujedno i proširuje polje paradigmatskih okvira u metodološkoj praksi filmskog stvaralaštva. Strukturu rada čini osam poglavlja. U teorijskom delu dat je pregled ključnih načela i metodoloških koncepata psihodrame i sociodrame, zatim su razmatrane metodološke osnove specifiĉnog filmskog podţanra dokudrame. U prvom delu istraţivanja analiziran je autentični filmski jezik Želimira Žilnika najizrazitijeg predstavnika dokudramskog pravca kod nas, a potom su u drugom delu izvedeni zaključci o dominantnim korelativnim elementima poređenih metodologija. Ključno zapažanje koje proističe iz sprovedene komparacije ukazuje na evidentno postojanje psihodramskih i sociod...ramskih elemenata u specifiĉnoj metodologiji Želimira Žilnika kao dominantnih odrednica pomoću kojih autor na impresivan naĉin koristi fleksibilni potencijal dokudrame u balansu između dokumentarne i igrane forme. Specifiĉnost ovakve autorske orijentacije je da kroz kreiranje imaginarne filmske priĉe principom dramske rekonstrukcije stvarnosti ističe ono što u realnom svetu ima za podlogu indeksiĉnu proverljivost. Potvrđujući hipotezu o funkcionalnoj primenljivosti naučnih saznanja u umetniĉkom procesu, konkretno na primeru paralelizma socijalne psihologije i filma, rezultati ovog istraţivanja otvaraju mogućnost formiranja polazne osnove za dalja istraţivanja u oblasti filmologije, naroĉito u domenu dokudrame, a mogu imati pedagoške implikacije u radu sa studentima, mladim autorima, kao i sa svima koji žele da prošire svoju metodologiju primenom ovakvog specifiĉnog - interdisciplinarnog pristupa.