Приказ основних података о дисертацији

German as an аdditional foreign language in Serbia

dc.contributor.advisorDurbaba, Olivera
dc.contributor.otherSrdić, Smilja
dc.contributor.otherFilipović, Jelena
dc.contributor.otherKrželj, Katarina
dc.creatorMomčilović, Nikoleta
dc.date.accessioned2018-12-10T11:49:38Z
dc.date.available2018-12-10T11:49:38Z
dc.date.available2020-07-03T10:11:58Z
dc.date.issued2018-07-02
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/10306
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=6254
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:18880/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=50753551
dc.description.abstractРад се бави испитивањем утицаја претходних знања и искустава из енглеског као првог страног језика (Л2) и српског као матерњег језика (Л1) на учење немачког као другог страног језика (Л3)1 код ученика шестог разреда основне школе, фокусирајући се на два аспекта: језичку свесност (енг. language awareness) и свесност о учењу језика (енг. language learning awareness). У раду се најпре анализирају социолингвистички аспекти вишејезичности као шири контекст посматрања школске вишејезичности и наставе терцијарних језика (нем. Tertiärsprachen). Осим теоријског оквира дидактике терцијарних језика, сврха рада је да најпре сагледамо карактеристике наставе немачког као другог страног језика после енглеског (концепт Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). Затим се приказују резултати емпиријског истраживања у коме смо анализирали ставове ученика у погледу утицаја српског као Л1 и енглеског као Л2 на учење немачког као Л3 језика и самог процеса учења Л3, испитивали утицај претходних знања ученика из Л2 на учење Л3 приликом решавања лексичко-граматичког задатка и на крају анализирали рефлексију ученика о језичким структурама у Л2 и Л3 и о процесу учења Л3 након израде конкретног задатка. Испитаници су хомогена група ученика којима је српски Л1, енглески Л2, а немачки Л3...sr
dc.description.abstractThis paper aims to examine the influence of prior knowledge and experience from learning English as the first foreign language (L2) and Serbian as a mother tongue (L1) on learning German as an additional foreign language (L3) with students of the sixth grade of elementary school, thus focusing on two aspects: language awareness and language learning awareness. In this paper, the sociolinguistic aspects of multilingualism are analysed first, as a broader context of observing multilingualism in the classroom and tertiary language teaching (in German: Tertiärsprachen). In addition to the theoretical framework of tertiary language didactics, the purpose of the paper is to consider the characteristics of teaching German as an additional foreign language after English (the concept Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). The results of empirical research are presented, in which we analysed students’ attitudes regarding the influence of Serbian as L1 and English as L2 on learning German as L3 and the L3 learning process, and which examined the influence of students' prior knowledge of L2 on learning L3 when solving the lexical and grammatical task, and finally, we analysed the students’ reflection on language structures in L2 and L3 and on the learning process of L3 after solving a specific task. Respondents represent a homogeneous group of students whose L1 is Serbian, L2 English and L3 German...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectвишејезичностsr
dc.subjectMultilingualismen
dc.subjectтерцијарни језициsr
dc.subjectенглески као први страни језикsr
dc.subjectнемачки као други страни језикsr
dc.subjectDaFnE („Немачки као други страни језик после енглеског“)sr
dc.subjectјезичка свесностsr
dc.subjectсвесност о учењу језикаsr
dc.subjectTertiary languagesen
dc.subjectEnglish as а first foreign languageen
dc.subjectGerman as an additional foreign languageen
dc.subjectGaF („German after English”)en
dc.subjectLanguage awarenessen
dc.subjectLanguage learning awarenessen
dc.titleНемачки као други страни језик у Србијиsr
dc.title.alternativeGerman as an аdditional foreign language in Serbiaen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/29229/IzvestajKomisije18438.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/29228/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/29229/IzvestajKomisije18438.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/29228/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10306


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији