Приказ основних података о дисертацији
Kulturalne posledice Kubanske revolucije u tekstualnim prostorima umetničkog stvaralaštva
dc.contributor.advisor | Stojanović, Dragana | |
dc.contributor.other | Đurić, Dubravka | |
dc.contributor.other | Filipović, Jelena | |
dc.creator | Savić, Verica | |
dc.date.accessioned | 2018-11-16T11:58:48Z | |
dc.date.available | 2018-11-16T11:58:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-04T13:16:26Z | |
dc.date.issued | 2018-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/10138 | |
dc.identifier.uri | https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/42916-kulturalne-posledice-kubanske-revolucije-u-tekstualnim-prostorima-umetnickog-stvaralastva | sr |
dc.description.abstract | Doktorska disertacija Kulturalne posledice Kubanske revolucije u tekstualnim prostorima umetničkog stvaralaštva istražuje, analizira, interpretira i prikazuje pojave mapirane u umetničkim praksama koje nastaju kao direktna posledica diktature, ideologije i njihovih mehanizama nakon trijumfa Kubanske revolucije. Tema je veoma aktuelna i iznosi novu i drukčiju paradigmu problema; istraživanje i objašnjenje uzročno-posledične relacije između politike i kulture počev od šezdesetih godina prošlog veka do danas, budući da se taj problem uglavnom razmatrao iz geopolitičke perspektive, a da su se mnogo manje njime bavile studije kulture. Predmet istraživanja su društvene i kulturalne pojave manifestovane u umetničkim praksama, posmatrane u raznim kontekstima, s naglaskom na narativnu književnost, odakle se uzimaju studije slučaja koje prikazuju prikazuju različite pristupe. Period obuhvaćen istraživačkim radom deli se u tri faze: 1. romantičarsko- utopijski period (1959–1970), 2. period sovjetskog uticaja na umetnost i kulturu (1971–1990) i 3. specijalni period (1991– ). U okvirnom vremenskom prostoru izdvajaju se specifične pojave i njihova umetnička reprezentacija u kojima je vidan uticaj Revolucije. U romantičarskom periodu nastaju mnoge utopije, posledice ideologije i zvaničnog etabliranog diskursa. Proklamuju se nova pravila, jasno ciljana funkcija umetnosti i onih koji je proizvode – sve u službi Revolucije. Pojavljuju se nove estetske kategorije, posledice politizacije umetnosti i estetizacije politike. Sedamdesetih godina pojavljuje se specifičan oblik policijskog romana, kanonski formirana šematska naracija, najupečatljiviji doprinos socijalističkom realizmu – revolucionarni kubanski roman didaktičko- ideološke funkcije, zanemarene umetničko-estetske vrednosti. U specijalnom periodu početkom devedesetih ta uslovljena umetnička praksa dovodi do transformacije žanra i pojave novog autohtonog modaliteta, crnog kubanskog romana, kao posledice društvenih zbivanja i razočaranja, koja se istražuju u narativu Leonarda Padure Fuentesa, koji živi na Kubi i u svojoj umetničkoj praksi uspeva da izbegne cenzuru. Mapiraju se teme razočaranja, nostalgije, drugog, marginalni ambijenti. Narativ i diskurs Soe Valdes, spisateljice uslovljene na teritorijalni i lični egzil, predmet su istraživanja pojava novih diskursa (femininog, političkog, upisivanje tela), ženskog pisma i teme egzila (političkog, geografskog, unutrašnjeg, telesnog, rodnog, lingvističkog), sve to kao refleksija diktature u njenim tekstovima. Predmet istraživanja su i melanholija i ruine na Kubi nakon devedesetih godina XX veka i politike sećanja i prošlost, koji progovaraju iz njih. Za studije slučaja uzimaju se tekstovi: Razne uslišene molitve i Ćošak sveta Majlen Fernandes Pindato, Umetnost stvaranja ruševina Antonija Hosea Pontea, Prljava trilogija Havane Huana Pedra Gutijeresa i Palate koje iščezavaju Alibija Estevesa, u kojima se mapiraju posledice Revolucije i umetničke tehnike kojima se služe pisci/spisateljice da ih reprezentuju. | sr |
dc.language.iso | srp | sr |
dc.publisher | Универзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК) | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Универзитет Сингидунум | sr |
dc.subject | Kubanska revolucija | sr |
dc.subject | diktatura | sr |
dc.subject | tekstualni prostori | sr |
dc.subject | diskurs | sr |
dc.subject | posledice | sr |
dc.subject | Fidel Kastro | sr |
dc.subject | Soe Valdes | sr |
dc.subject | ruine. | sr |
dc.subject.classification | Umetnost i mediji | sr |
dc.title | Kulturalne posledice Kubanske revolucije u tekstualnim prostorima umetničkog stvaralaštva | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY | sr |
dcterms.abstract | Стојановић, Драгана; Ђурић, Дубравка; Филиповић, Јелена; Савић, Верица; Културалне последице Кубанске револуције у текстуалним просторима уметничког стваралаштва; Културалне последице Кубанске револуције у текстуалним просторима уметничког стваралаштва; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/60429/bitstream_60429.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/60430/bitstream_60430.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_10138 |