Методички приступ историјској бајци у разредној настави
Methodological approach to historical fairy tale in younger grades of primary school
Докторанд
Ivković, Magdalena M.Ментор
Jovanović, AleksandarЧланови комисије
Mrkalj, ZonaCvetanović, Zorica
Opačić, Zorana
Janićijević, Valerija
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
У докторској дисертацији Методички приступ историјској бајци у разредној настави сагледава се историјска бајка као подврста ауторске бајке, те разматра значај и могућности наставног проучавања историјских бајки у разредној настави.
У раду се, дакле, историјске бајке сагледавају са више аспеката. У првом делу рада историјска бајка се сагледава као посебна врста у оквиру ауторске бајке. Најпре се одређује појам историјске бајке и корпус дела. Одабрана дела се затим разврставају у типове историјске прозе са елементима чудесног и детаљно анализирају са становишта наратологије и архетипске критике. На крају се издвајају основна стваралачка начела овог модела ауторске бајке...
Doctoral dissertation Methodological approach to historical fairy tale in younger grades of primary school perceives historical fairy tale as a subgenre of literary fairy tale and discusses the importance and possibilities of studying historical fairy tales in the first four grades of primary school.
In the paper historical fairy tales are, thus, perceived from several aspects. In the first part of the paper historical fairy tale is perceived as a specific genre within literary fairy tale. Like first, the term “historical fairy tale” and the scope of the works are defined. In addition, the chosen works have been classified into different types of historical fiction with magical elements and analyzed in details from the standpoint of narratology and archetypal criticism. Finally, the basic creative principles of the genre are being highlighted...
Факултет:
Универзитет у Београду, Учитељски факултетДатум одбране:
27-10-2017Пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)