Књижевно дело Бранислава Нушића у настави
Literary work of Branislav Nušić in the teaching process; Литературные произведения Бранислава Нушића в школе
Докторанд
Stanković Šošo, Nataša B.Ментор
Bajić, LjiljanaЧланови комисије
Radulović, OliveraVeljković Stanković, Dragana
Mrkalj, Zona
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
У дисертацији под називом Књижевно дело Бранислава Нушића у настави пишчево стваралаштвo сагледано је у књижевноисторијском, књижевнотеоријском и методичком контексту. Полазећи од тога да Нушићево стваралаштво карактерише жанровска и поетичка разноликост, у уводном делу рада указано је на вредност и значај појединих његових литерарних и позоришних остварења. На почетку рада дат је аналитички осврт на Нушићево дело у наставним плановима и програмима за основну и средњу школу, образложене су вредности пишчевих прозних и драмских текстова и њихова наставна сврховитост. Посебна пажња посвећена је одобреним школским уџбеницима, корпусу предвиђене лектире и одабраној стручној и методичкој литератури. Проучене су погодности избора Нушићевих текстова у уџбеничкој литератури за постизање прворазредних образовних, васпитних и функционалних циљева...
Dissertation Literary Work of Branislav Nušić in the Teaching Process observes the writer’s works in literature-historical, literature-theoretical and methodological context. Based on the fact that Nusic’s works are characterized by genre and poetical variety, the introductory part of the dissertation highlights the value and importance of some of his literary and theatre accomplishments.
The beginning of the dissertation gives an analytical review of Nusic’s works in primary and secondary school curricula and clarifies the writer’s prose and drama works’ value and purposefulness of their presence in school curricula. Special attention is focused on accredited school course books, school reading matter and chosen technical and methodology literature. The dissertation deals with the appropriateness of including Nusic’s works into school textbooks in order to achieve first-class educational and functional aims...