Утицај друштвених мрежа на пословање компанија
Докторанд
Булут, ИванаМентор
Ракић, БебаЧланови комисије
Павловић, МиливојеЛанговић Милићевић, Ана
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Друштвене мреже су један од облика друштвених медија. Оне су постале
основа модерне електронске комуникације и полако потискују у други план
досадашње механизме размене информација.
Прошло је време једносмерних средстава која су се користила протеклих
година за продају производа или развијање бренда. Више није довољно да је нека
компанија на интернету. Потрошачи желе и очекују више. Пажња се све више
усмерава на интерактивне садржаје, у чијој изради учествује шира друштвена
заједница, не само компанија. На тај начин компанија брже и лакше долази до
информација о тржишту на коме послује, креира кампање које се вирално шире,
блогује, даје корисне савете. Комуникација је постала суштина дигиталних
технологија и медија.
Наведене околности послужиле су да основна област интересовања у овој
докторској дисертацији управо буде утицај друштвених мрежа на пословање
компанија. Тема је обрађена кроз анализу примарних и секундарних извора података,
односно преглед актуелне домаће и ст...ране литературе, те истраживање које је
спроведено на узорку од 90 компанија са територије Републике Србије почетком 2013.
године.
Резултати спроведеног истраживања говоре да већа ангажованост на
друштвеним мрежама доводи и до већег повратног позитивног утицаја на пословање
компанија, али са друге стране, највећи број компанија се и даље више ослања на
традиционалне облике оглашавања.
Social networks are one of the forms of social media. They have become the basis of
modern electronic communication and have slowly been relegating the former information
exchange mechanisms to a position of secondary importance.
The time of one-way means that in recent years have been used to sell a product
or develop a brand has passed. No longer is it enough for some company to be present
on the Internet. The consumer wants and expects more than that. Attention has
increasingly been focused on interactive contents, in whose creation not only a company
but a broader social community takes part. In that way, a company reaches information
about the market it operates on, creates virally spreading campaigns, blogs and
provides useful pieces of advice faster and more easily. Communication has become the
essence of digital technologies and the media.
The mentioned circumstances have served a purpose of focusing on exactly the
influence of social networks on companies’ business... doing as the basic field of interest in this
doctoral dissertation. The theme has been elaborated through an analysis of primary and
secondary sources of data, i.e. an overview of the current national and foreign literature, as
well as through a research conducted on a sample of 90 companies located on the territory of
the Republic of Serbia at the beginning of 2013.
The results of the research conducted show that a company’s more active role on
social networks leads towards a greater recurring positive influence on companies’ business
doing; on the other hand, however, the majority of companies are still relying on traditional
forms of advertising.